08 06 2009

12 adımda Yoga yapmayı Öğrenin...

  Sürekli takip ettiğim sağlıklı yaşam sitesi  REALAGE'de okuduğum Yogayla ilgili yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum.Ben bugünden itibaren  Yoga yapmaya başlıyorum, sizde yazıyı okuduktan sonra başlayıp başlamayacağınıza kendiniz karar verin ....:)Yoga Nedir ?   Yoga, farklı hareketlerin bir araya gelmesinden oluşan vücut, zihin ve ruhu kapsayan oldukça eski bir kendini geliştirme sistemidir. Vücudun tüm bölümlerini esnetip çalıştırır .Zihni ve ruhu dinlendirir ve tüm bedenin huzura kavuşmasına yardımcı olur. Aynı zamanda yüksek seviyede enerji akışını sağlayabilme olanağı tanır.  Yogayla 12 adımda içinizdeki enerjiyi uyandırabilirsiniz. Yoga binlerce yıl önce Hindistan'da doğmuş ve dünyadaki en eski kişisel gelişim sistemidir.1. Her iki ayağınızı yerde sabit olarak tutun. Avuç içlerinizi birbirlerine karşılıklı bakacak şekilde kalbinizin üzerinde birleştirin. Vücut ağırlığınızı dengeli olarak dağıttığınızdan emin olun. Nefes verin. 2. Kollarınızı yukarı kaldırın. Kollarınızı başınızın üzerine doğru kaldırarak geriye doğru yavaşça esneyin. Boynunuzu gevşetin. Nefes alın. 3. Öne doğru eğilerek ellerinizle ayaklarınızın aynı hizada olmasını sağlayın, eğer yapabiliyorsanız, başınızı dizinize doğru değdirin. Avuç içlerinizi yere doğru bastırarak el parmaklarınızın uçlarıyla ayak parmaklarınızın aynı hizada olmasını sağlamaya çalışın. (Bu hareketi yaparken dizlerinizi kırabilirsiniz). 4. Sağ bacağınızı geriye doğru genişçe açarak esnetin. Nefes alırken el ve ayaklarınızı yerde olsun. Sol bacağınız iki elinizin arasına yerleştirin ve kafanızı kaldırın. 5. Sol bacağınızı sağ bacağınızın yanına getirin. 6. Vücudunuzu yere doğru indirerek ön kollarınızın üstünde dururken nefes verin. 7. Nefes alırken, kasıklarınızı yere doğru indirin, kafanızı kaldı... Devamı

02 06 2009

Hafta Sonu Tekne Sefamız ve Yine Köpek Balığımız :-)

Hafta sonunu size anlatmak için sabırsızlanıyordum nihayet vakit bulabildim ve bugünnn bütün hafta sonuna dair, bütün biriktirmiş olduklarımı sizlerle paylaşacağım :-)Cumartesi akşam üzeri eşim işten biraz erken geldi çünkü akşama Beşiktaş maçı ve misafirlerimiz vardı.  Maç başlamadan, biran önce gidip gelmeleri lazımdı o yüzden  kayınpederle apar topar balığa gittiler. Geçen hafta ilk köpek balığını yakalamanın vermiş olduğu heyecanla eşim köpek balığı tutucam diye sayıklayarak balığa gitmişti fakat balıktan dönüşte eli malesefff boş döndüler, yanlarında sadece bir poşet dolusu mezgitler vardı. Anlattığına göre 3 tane köpek balığı oltaya gelmiş, 2'sini çekerken kaçırmış  o yüzden çok üzülmüş benim bitanecik Pilensim..:-(Ertesi gün rüyasında hep köpek balığı yakaladığını anlattı ve yine öğleden sonra balığa gitmek farz oldu :-) Kayınvalidem ve kayınpederi metrobuse bıraktıktan sonra Avcılar'daki Silah dünyasına uğradık ve el oltalarımızı aldık ondan sonra Beylikdüzünde oturan arkadaşlarımızıda yanımıza alarak Avcılar sahile indik, bu kez daha teşkilatlı ve donanımlıydık,  yem olarak İstavritlerimizi'de Balıkçı hazırlamıştı.Pazar günü deniz, geçen haftalardan biraz daha fazla dalgalı ve havada rüzgarlıydı ve ben yanıma uzun kollu birşeyler almamıştım, Allahtan Simge almıştı üzerime onun verdiği sweeti giyerek üşümekten kurtuldum.. Açıklarda bir yerde durarak balıklarımızı tutmaya başladık, eşim, camgöz tutmak için büyük parçalar halinde istavritleri keserek camgöz balığı tutmaya çalışıyordu.. Ben ilk başta daha zevkli  düşüncesi ile el oltası ile balık tutmaya çalıştım fakat pek ... Devamı

02 06 2009

KUPA BEŞİKTAŞIN :-))))))))))))))))))))

Cumartesi akşamı Beşiktaş Kupa maçı vardı, bütün aile biraradaydık maç bittikten sonra Kupayı almış olmanın heyecanıyla hemen arabaya atlayarak  sevinç turuna çıktık ve konvoyla birlikte   Avcılar'ın dört bir yanını 1,5 saat boyunca turladık :-))Sevgili Eşimin sesi '' Siyah-Beyaz En Büyük Beşiktaş diye'' bağırmaktan biraz gitti ama olsunnnn  bu bileee güzel :-P  O  akşam çok eğlendikkkkk :-))))))Beşiktaşı Yürekten Kutluyor ve Başarılarının devamını diliyorum :-)Beşiktaşım Sen Çok Yaşa !!!Canım Feda olsun Sanaa!!!... Devamı

01 06 2009

PATATES SALATASI

Malzemeler:*4 adet patates*Yeşil soğan*Maydanoz*Limon*Zeytinyağı*Pulbiber*Karabiber*TuzYapılışı:Patatesler suda haşlanır ve ufak ufak doğranır.Yeşil soğanlar ve maydanozlar ince ince kıyılarak, ufak ufak doğradığımız patateslerin üzerine  dökülür.Tuz, pul biber, karabiber ve zeytinyağı ilave ederek karıştırılır. Afiyet olsun... Devamı

29 05 2009

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

MALZEMELER:1 kilo dolmalık biber1 Bardak pirinç2-3 adet soğan2 tatlı  kaşığı karabiber2 tatlı kaşığı pulbiber1 tatlı kaşığı nane 1 çorba kaşığı yağ2-3 tatlı kaşığı tuz (isteğe göre)1 kaşık dolmalık fıstık1 kaşık kuş üzümü1 domates1 kaşık salça2 bardak su1 tutam maydanozYAPILIŞI:Dolmalık biberlerin içi çıkarılıp temizlenir. Soğanlar küçük küçük doğranarak ocakta yağ ile diriliği geçinceye kadar kavrulur içine bir kaşık salça, baharatlar,fıstık, kuş üzümü, kıyılmış maydanozlar ve pirinç dökülerek  kavrulmaya devam edilir. Dolma içi istenilen kıvama geldiğnde ocaktan alınarak dolmalık biberlerin içine tek tek doldurulur.Üzerlerine domatesler ufak ufak kesilerek konulur. Hazırlanan biberler tencereye konulur üzerine 2 bardak su dökülerek, 30 dk. kadar tencerenin ağzı kapatılarak pişirilir. Afiyet olsun...    Devamı

28 05 2009

ÇOBAN SALATASI

Malzemeler:2 adet salatalık2adet domates2-3 adet yeşil soğan1 tutam maydanoz yarım limon1kaşık zeytinyağıYapılışı:Domatesler, salatalıklar, yeşil soğanlar ve maydanozlar doğranıp bir tabağa konulur. Üzerine bir kaşık yağ ve limon sıkılıp karıştırılır.Afiyet olsun... Devamı

27 05 2009

CİLDİNİZ İÇİN YEŞİL MUCİZE...

Uzun zamandır sizlerle ayrı kaldık biliyorum şimdi yine biryerde okuduğum ve çok  faydalı olduğunu düşündüğüm bir yazıyı sizinle paylaşmak istiyorum.Bakterileri öldürüyor, ölü deri tabakasını temizliyor, cildi canlandırıyor… Bunun adı mucize!Kış aylarının ekşi meyvesi kivi cilt bakımında oldukça etkili. Kivi içinde bulunana vitaminler sayesinde cilt üzerindeki ölü deriyi temizliyor,cildi canlandırıyor.                                                 Vitaminler besler                          C vitamini bakımından en zengin meyvelerden biri kividir. C Vitamini ise kolajenin en iyi besinlerinden biridir. Ayrıca kivi, bir miktar B vitamini ve zengin minerallerle doludur. Örneğin kalsiyum, magnezyum ve fosfor gibi. Tümü de cildimize yararlıdır.               Maskenizi kendiniz hazırlayın…                                                                        Dilimlenmiş kivi halkaları           Fazla olgunlaşmamış bir kivinin kabuklarını bir zar gibi soyun, sonra keskin bir bıçakla, mümkün olduğu kadar ince dilimlere ayırın. A... Devamı

28 05 2009

KÖPEK BALIĞI AVIMIZ VE KÖPEK BALIĞI IZGARASI

23.05.09  Cumartesi Balık avı maceramız ve Köpek Balığı Izgaramız :)Sizlere biraz hafta sonu maceramızdan bahsedeyim :-) Hafta sonu Cumartesi günü akşamüzeri oltalarımızı yanımıza alarak Eniştem, Ablam, Eşim ve ben Avcılar sahile indik. Havaların ısınmasıyla birlikte her hafta sonu zaten eşimle kendimizi dışarı atıcak yer arıyorduk cumartesi günüde bugünlerden biriydi, deniz her zamankinden daha güzeldi, dümdüz çarşaf gibiydi, kayalıklardaki oltayla balık tutan insan kalabalıkları arasından yürüyerek kiraladığımız tekneye binip yol almaya başladık, ben bir önceki balık avımızdaki gibi balık tutacağımızı hayal ederek gülümsüyordum,halimden gayet memnun ve mutluydum, ablam ve eniştemde güzel havayla birlikte güle oynaya eşimle koyu bir sohbete dalmışlardı.Balıkçı Özkan abimiz bizi balıkların bol olduğu kumluk bir bölgeye götürdü ve oltalarımızı çıkararak balıklarımızı birer, ikişer tutmaya başladık, tuttukça seviniyor ve aramızda espriler yapıyor ve sürekli gülüyorduk.Bir ara eşimin telefonu çaldı, telefonu tam konuşup kapatmak üzereyken kenara telefonla konuşmak için koymuş olduğu el oltası birdenbire suya düşüverdi, eyvah büyük balık aldı götürdü oltayı diye bağrışırken olta eniştemin oltasına takılmış olacakki, eniştem:'' durun durun benim oltama takılan birşey var ''diyerek oltasını çekmeye başladı, aaa birde baktıkki gerçekten eşimin oltası onun oltasına takılmış ve ucunda sürekli oltayı aşağı doğru çeken büyük bir balık var eniştem ve eşim oltayı hızlı hızlı çektiler ve birde baktıkki camgöz cinsi köpek balığııı....Ben bir yandan seviniyor bir yandanda aman dikkat edin diye söyleniyordum bir anda bayaği korkmuştum..Köpek Balığını teknenin... Devamı

22 05 2009

'' THE SECRET ''

Bugün sizlerle paylaşmak istediğim kitap, adından çok söz edilen ve en çok okunan kitaplar arasında yer alan ''The Secret'' ...Kitabı gerçekten çok beğenerek okudum (hayatımda okuduğum kitapların arasında en iyisi diyebilirim ) ve hayata bakış açım biraz daha farklılaştı ve değişti, bu kitabı okuyan birçok insan eminim ki benimle aynı düşünceleri paylaşıyordur.''The  Secret''  evrenin en temel yasalarından birisi olduğu iddia edilen çekim yasasını anlatıyor. Çekim yasası, insanın hayatına giren her şeyi, yine insanın kendisinin çektiğini söyler. Yani insan bir mıknatıs gibidir ve düşünceleriyle, zihninde tuttuğu imgelerle, aklından geçirdikleriyle yaşantısını yaratır ve belirler. Düşünceler manyetik sinyaller yayar ve bu sinyaller de düşüncelerinize uygun deneyimleri size getirirler. Çekim yasasını kısaca “Neyi düşünüyorsanız, onu kendinize çekersiniz” diye de açıklayabiliriz. Bu noktada insanın aklına şu soru geliyor: Yani şu anda cebimde azıcık para olması, kredi kartı borçlarının dağ gibi birikmesi, işyerinde bir sürü sorun yaşamam, dayıoğlunun bana attığı kazık, çocukların üniversiteyi kazanamaması vs. hepsi benim yüzümden mi? Çekim yasasına göre evet, aynen öyle! “Kendinizi zenginlik içinde yaşıyormuş gibi düşündüğünüzde, bir süre sonra zenginleşmeye başladığınızı göreceksiniz” diyor çekim yasası. İnsanların düşlediği hayatı yaşayamamalarının nedeniniyse, “İnsanların olmasını istedikleri şeyler yerine, olmasını istemedikleri şeyler üzerine düşünüyor olmalarıyla” açıklıyor. Yani, karamsar düşünmeye meyilliyseniz, yaşadığınız hayattan memnun değil ve sürekli lanet okuyan biriyseniz; t&u... Devamı

19 05 2009

MEZGİTLER TAZE TAZEEE :-))

17.05.2009 pazar sabahı hava çok güzeldi ve eşimle öğleden sonra Avcılar sahilde tekne kiralayarak balık avına çıkmaya karar verdik, ikimizde balık tutmayı çok seviyoruz insanı inanılmaz rahatlatan çok zevkli bir hobi balık tutmak...Ben uzun zamandır eşimle birlikte balık tutmaya gidememiştim (havalar çok soğuktu bırrrrrr ) o yüzden çok heyecanlıydım :) Öğleden sonra 15:00'de olta takımlarımızı alarak sahile indik ve tekneye bindik, ikimizde açıkçası pek umutlu değildik çünkü daha önce geçen sene Avcılar  sahilde kayalıklardan balık tutmak için bayağı uzun süre  uğraşmıştık fakat balık yakalayamamıştık açıkçası... Deniz öğleden sonraya kaldığımız için biraz dalgalıydı...Tekne sahibi metin abi'de teknesini 3sene önce emekli olunca hobi olarak almış ve balık sefalarına başlamış, eşim hemen Metin abiyle koyu bir sohbete daldı bir yandanda balık tutuyordu, ben ise oltamı denize her atışımda balık tutmanın vermiş olduğu mutlulukla etrafa gülücükler saçıp en fazla ben tuttum diyordum.Metin abi mezgit balıklarının kumluk alanlarda olduğunu söyleyerek bizi güzel bir bölgeye götürmüştü ve deniz gerçekten çok bereketliydi, oltayı denize her atışımda 2, 3 bazende 4 tane balık yakalıyordum :-)) Yaklaşık 3 saat kadar denizde kaldık, hava oldukça günlük güneşlik olduğundan kollarımız biraz amele yanığı oldu ama olsun bu bile güzel..Deniz, güneş ve balık kafamızda ne var ne yoksa aldı götürdü çok güzel bir gün geçirdik...Dönüşte İstavritle pek aramız olmadığından, tuttuğumuz istavritleri Metin abi'ye verdik ve 1 bidon dolusu mezgitlerimizi alarak mutlu mutlu evimize doğru yol aldık... Karnımız bir hayli acıkmıştı eve vardı... Devamı